fredag 7 augusti 2015

Månadstävling aug. 2015 CiLi in Papers

 Plötsligt händer det!
Det lossnar efter en tids uppehåll i skapandet.
Hittade en rolig utmaning inne på

Det var en lite klurig utmaning där man skulle skriva ett favoritord/ favoritmening. Även en titel som var handgjord...dvs inga stickers eller färdiga bokstäver....KUL att greja själv egentligen...det borde man nog göra oftare egentligen, för det blir ju helt klart lite personligare touch på det.
Kanske inte alltid så "vackert", men innebörden är ibland det viktigaste.
Och att HA KUL när man gör det.
Och det var verkligen en rolig utmaning!
Använde mej av K-Designs papper som grund.
(Knock on wood fence...tror detta var den sk "baksidan", 
men den passade så bra.)
Dörrarna klippte jag ut från ett annat papper som jag hade liggande. 
Vek en smal kant och "glejsade" fast dom så att dom gick att öppna lite.
Innanför satte jag en bild på en söt liten nalle som jag också hade i gömmorna.
Trappan under dörrarna, blommorna och fåglarna ritade jag dit med svart penna och färglade litegrann. Likaså trädet till höger i bild...den "gröna kronan" var ju redan mönstret i pappret så där behövde jag bara kladda dit en trädstam under och förstärka kronans form med den svarta pennan. Vit penna är också användbart när man ska rita dit eller skriva något på mörk bakgrund.
Men som sagt...texten blev i sanningens namn inte så speciellt vacker, men där står i alla fall: " Lycklig är den som inte sörjer det han saknar, utan gläder sig över det han har". Något som jag tycker att vi i Västvärlden alltför sällan glömmer...Lycka kan till exempel vara att stoppa ner näsan i lavendeln som övervintrat alldeles själv i en gammal kruka utanför sitt växthus. Mitt bland ogräs och gamla tegelstenar. Sånt kan man faktiskt bli väldigt lycklig av! ;)


Några detaljbilder..





Det var allt "for now"...
Må så gott och njut av det vardagliga!
Kram <3, Jison


Inga kommentarer: