lördag 11 juli 2015

Varför kan jag inte?

Skulle vara kul att kunna blogga från sin padda. Skriva kan jag, men att få hit bilder och på rätt plats? Jaja, jag är väl kanske inte så teknisk på detta planet. Jag får väl skriva lite då....

Hmmmm.....

Hmmm......

Äh, jag har nog inget viktigt att berätta egentligen, men...
Sommaren rullar på och medan andra klagar på att sommaren är för kall, för regnig osv, så njuter jag! Här på västkusten tycker jag vi har haft skapligt väder. En och annan regndag, men inte mer. Och beträffande temperaturen så är den perfekt i mitt tycke. "Lagom" svensk sommar. Dryga 20 grader, alldeles perfekt om man vill slippa svettas och stånka runt, klibbig som en snigel....blä!
Och på altanen här hemma är det ljuvligt. Alldeles tillräckligt varmt!
Faktum är att första gången jag tog på bikinin detta året var i april. Helt galet, men där var faktiskt några riktigt sköna dagar då. Knappt ett löv på träden, och här låg jag och hoppades att ingen granne skulle se mej!
Apropå bikini..
Har väl ingen kropp som egentligen passar sej för det modet, men vad gör man när man älskar att ligga och lapa sol då? Jo, tar på sej bikinin så klart!
Men man skulle ju kunna försöka, tänkte jag för någon vecka sedan och fick för mej att börja äta efter LCHF. Det är ju så många som säger att dom mår bra av det. Sagt och gjort. Här inhandlades kokosoljor, vitkål, blomkål, smör och grädde, gröna och svarta oliver, fröer och nötter som om jag skulle mata upp en hel drös med ekorrar! Och ägg. Och bacon. Och massor med "ovanjordgrönsaker" som visst ska vara att föredra.
Jaha, bara börja ladda ner en massa recept då, tänkte jag och fyllde snabbt min padda till bredden med diverse kulinariska rätter. Middagarna har gått jättebra. Riktigt duktig har jag varit. Men frukostarna!!!!! Jag SAKNAR ju mina älskade mackor!! Bakade ett slags bröd häromdagen på mandel och hasselnötter och en herrans massa ägg. Och linfrö. Mmmmm, så gott tyckte jag när jag skar upp första skivan av det rykande färska brödet. Och mätt blev man....på bara en skiva!
Jag fryser in resten tänkte jag.
Morgonen efter tog jag fram ett litet paket med ett par skivor bara. Tinade upp det och bredde tjockt med smör på och ett par rejäla skivor ostt på toppen.
Det bara kväljde mej! Nötsmaken blev för mycket. Fettet därtill gjorde att jag ville spy.
Men jag har fortsatt. Tills alldeles nyss.

Svärmor kom med alldeles nygräddade, ljummna kanelbullar.
Och här hade precis hällt upp kaffet och satt mej på altanen. Nyduschad och lite sådär halvmysig.

Nu skäms jag. Men gott var det.....

Inga kommentarer: