onsdag 1 april 2015

Påsken är här!

Och i sista stund fick jag svängt ihop några påskkort!

"Hang in there!"
Först en liten stämpel som jag målat. Dottern är designer till denna ursöta skapelse. Tyvärr finns den inte längre att få tag i..


Och här är korten...



På det första blandade jag färger hejvilt. Lite kul att vara lite galen med rosa och orange på blommorna och göra himmeln mer grön än blå.
Är det påsk så är det påsk... ;)





Oooops! Råkade visst bli ett födelsedagskort också in emellan här...


Älskar dom här figurerna. Man blir varm i hela kroppen 
av att se dom sötingarna!
Målar gör jag förresten med vanliga akvarellfärger och har stämplat på akvarellpapper...



Här ett påskkort till...
Lite kul tyckte jag med stämpeln på hönsnät här. 
Passar väl bra till kycklingar?


Glace på äggen så dom blev blanka och fina!



Och så blev det ett till med kaninen och kycklingen.
Dessa stämplarna kommer från Vilda stamps...
Även glace på dessa äggen.


Sen vet jag inte om detta blev ett påskkort...haha...
Lite påskigt kanske, annars passar det nog rätt bra när som helst nu på våren.
Ingen text ännu, med tanke på att man kanske vill använda det till vad som helst?


Glace på blomkrukan så den ser glaserad ut, 
men det syns visst inte så bra här på bilderna...





Och här kom visst ett kort till som inte alls var påskigt?
Hittade småååå, småååå knappar som var blomformade som jag limmade på.
Tyckte dom påminde så mycket om dom målade blommorna på stämpelmotivet.



Om man klickar på bilderna så ska dom bli större, 
om man kanske vill studera detaljerna bättre. 


Jaha! Så flitig har jag varit idag minsann!

Hej hopp och GLAD PÅSK på er som läser här!
Kram, Jison








2 kommentarer:

Cicci sa...

Va fina kort du gjort😄

Black Iris sa...

Jösses, så mycket fint du gjort. Blanda färger hej vilt, är min melodi..
Önskar dig en riktigt Glad Påsk nu..

Kram Maidi