tisdag 24 mars 2015

Två layouter med naturmotiv

Ibland tar man en bild på något i naturen. Och blir bara förälskad i den.
Två sådana bilder har jag gjort ett par layouter med idag.
Den första är tagen förra vintern, en kall och grå men frostig dag....och allting ute var bara i svart, grått och vitt...totalt färglöst. Men så vackert ändå. 
Trädet till vänster är utstansat från en die som jag köpte på loppis för några veckor sedan. Har duttat med chalk i blågrått, brunt och sotigt svart, för att få färgerna att likna dom i pappret.
Några löv stansade jag ut från pappret som ligger som fotomattor under foto och text. Böjt dom lite och chalkat i kanterna litegrann...




Nästa layout är med ett foto som har några år på nacken. Taget nere i viken här precis i skymningen när fåglarna flög mot sina sovplatser inför natten. Fotot är inte helt skarpt, men jag älskar det! 
Papperna jag valde till detta gick i trästruktur, blåtoner och svart.
Utstansade blommor och löv ur spillbitarna från papperna...
För att fånga upp det vita i texten ramade jag in det hela i vit pearlmaker. 




Tja, det var det! 
Oftast är det ju alltid någon människa eller något djur med på fotona man scrappar, men det var ganska avkopplande att bara tänka på själva känslan i fotot...får nog bli fler av denna sorten i framtiden också! 
Tjingeling! 

Inga kommentarer: