måndag 2 mars 2015

En lite personligare almanacka

 Vi är nog många som får såna där "reklamalmanackor" i våra brevlådor. Eller direkt från olika företag som vill göra lite reklam för sej.
I år hade vi fått bland annat från Andresens Maskin. Booooring!
I blankt papper och med en massa maskiner och traktorer på. 
Gubben tyckte nog den var ganska fin, men jag tyckte att den behövde göras om lite....


Bara att börja skära/klippa ut det "viktiga" då...


Under varje månad fanns ytterligare små månadsbilder.
Perfekt att klippa ut och ha i sitt Project Life-album eller Sn@p-album?
I mitt nya Sn@p-album stacks dom in i några plastfickor så får jag sätta in dom bättre en annan dag...



Jag hade några mindre (drygt 15x18 cm) plastfickor liggande som jag hade köpt på Rea någon gång. Dom passade perfekt i storlek!
Jag ville ju ha lite utrymme runt om själva datumen också.
Lite ögonfägring sådär...

Jag lät datumen ligga längst ner i fickan framför dekorationspapperna. 
Kunde inte sätta fast dom riktigt eftersom dom var dubbelsidiga, så dom första sex månaderna syns nu först, och sen får jag vända på dom så att augusti till December kommer framåt..


Lite små extra dekorationer limmade jag fast...




En bild på en vintermånad också? 
Fast man nu längtar efter vår och värme, så får man ju planera för kommande... 
;)


Alltihop sattes ihop med en grå spets!
(Papperna kommer förresten från Tilda-serierna på Panduro om någon undrar)

Så nu pryder den köksväggen här hemma.
Traktorerna och maskinerna får karlarna se utomhus istället...haha...


Ha en fortsatt go vecka!
Tjing... från Jison

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Helt underbara almanackor!
Har också klippt i affärens almanacka ;)
Kram

Pixi sa...

Wow så fint, men blir inte förvånad, bra med lite tips , fast jag vet inte riktigt hur jag ska börja ännu, hehe, kram kram 💕

Black Iris sa...

Jösses, så fint du fick till det. Gubbar förstår sig sällan på sånt där :)

Kram Maidi