tisdag 24 mars 2015

Bikiniväder i Mars???

 Dagen kan sammanfattas med ett enda ord....VÅR!!!
Nej, två ord då...VÄRME!!!
Tre......SOOOOOL!!!


Vattnet låg stilla som en spegel i viken i morse...fåglarna kvittrade och nattfrosten försvann snabbt. Svårt att förstå att det var så tuff nattfrost, när solen lyser så fint, men trafikradion rapporterade om hala vägar och avåkningar så då får man ju tro på det... Och i morgon säger dom att det ska bli snöblandat regn igeeeeen??? Nu räcker det väl?



Medan det ännu var kyligt ute så gjorde jag ett par plåtar med fröknäcke.
Det är ju så gott till fikat!


Vid middagstid kunde vi inte hålla oss längre, jag och vovvarna.
Ut i solen och OJ så varmt det var här på altanen?
Och alldeles vindstilla..




Hundarna njöt i den varma solen på sina fällar, medan jag lapade både sol och kaffe i min stol, väl preparerad med varma filtar. Man ska ju vara försiktig.
Och mer värk ville jag INTE ha just nu. 






Puh, vilken värme! Den kom plötsligt... ;)


Tanken på bikini fanns där...men med tanke på grannar som ibland passerar här utanför, så fick jag väl skona dom än så länge...




Ja, det var en go dag idag...fika ute i solen kan få vilken stelfrusen själ som helst att tina opp! Haha....
I nästan tre timmar satt vi här ute och njöt och busade.
Ehhh....solen tog visst. Rejält rosig om kinderna ikväll... :D

Nu återstår det att se om det verkligen kan slå om så fort och bli snö i morgon. Hoppas inte...

Tjingeling <3



Inga kommentarer: