torsdag 4 september 2014

Från A till Ö på fem sekunder

Nu skulle man kunna skriva en lång harang om hur himla fin sommaren varit och vad kul det är att scrappa och hej och hå. Men NÄ!
I skrivande stund är jag hyfsat långt ner under isen. Har satt min facebook på "inaktivera"...där jag mest hänger, så varför jag gjorde det kan man ju fråga sej?
Det skrivs så mycket skräp och konstigt överallt på nätet nu för tiden, så jag var väl lite trött på driten bara..

Så gick jag in och kikade på min gamla blogg.
Blev man inte lite sugen på att kratta ner en massa onödiga ord som säkert inte många är intresserade av?
Äh, jag är ändå bara hängig i dag så jag provar väl då då. Men en ny får det bli!
Inte den gamla med en massa "troll" och skit på!
Och med en ny blogg skapad så ska man då skriva ett intressant eller roligt inlägg.

Jaha!?

Jag tänker INTE skriva något klämkäckt alls! För i dag är jag inte så go. Livet har inte så mycket kul att erbjuda denna dag mer än en alldeles purfärsk och saftig förkylning, den vanliga jävla värken, två löptikar, en hanhund som ska KASTRERAS I MORGON THANK GOD!!!! *slutapipförgudsskullhundjäkel*
Och så en hund som ska saneras i munnen i morgon. Lille Gubben...denna tandsten, denna tandsten...

Så! VAD ska man då fylla en alldeles ny blogg med så småningom?
Scrappade grejer, hundbilder, naturbilder, ett och annat stickat plagg, bilder från tröskningen på gården, kaniner som äter maskrosblad, vad man ätit till middag?
Tja, det får nog bli något sånt. Så ÄRLIGT som möjligt. Inte förskönat. Inte förfulat. Bara precis så som det faktiskt är. Kanske blir det både bittert och tjurigt här inne stundtals, men det är nog för att jag rätt ofta är både tjurig och bitter. Men glad och galet sprallig också. Emellanåt. När jag orkar. Sen svänger det. Fort som blixten, och innan en fiskmås hunnit blinka! En riktig berg och dalbana är nog min sinnesstämning. Undrar vad för diagnos man skulle ha egentligen?? Halva alfabetet säkert...

Tjing!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nog svänger det alltid men hellre det än att livet är som en vågrät linje. Glöm inte ditt älskade barnbarn när du bloggar. Puss på nosen//Fr Hulda

Lady Gaggig sa...

Mitt älskade barnbarn kommer jag aldrig att glömma, Hulda! Never... <3

Synnøve. sa...

Det är ju så livet är... ena dagen skiner solen och andra regnar det.
Vad trist det skulle vara om alla dagar var lika :D
Kram.